HIGIENICZNE ROZWIĄZANIA W FIRMIE SPRZĄTAJĄCEJ MASTER ADAMS

Od 32 lat dostarczamy usługi sprzątania o wysokim higienicznym standardzie, który wynika z interdyscyplinarnej wiedzy, w tym medycznej, menadżera Małgorzaty Adams, ciągłego rozwoju higienicznych rozwiązań w zabiegach czyszczenia obiektów biurowych, wyszkolonego, świadomego i odpowiedzialnego zespołu wykonawców usług czystościowych oraz z etycznej postawy właściciela przedsiębiorstwa Tomasza Adams.

Gwarantujemy higieniczną czystość czyszczonych powierzchni na poziomie 99,9% redukcji patogenów, bo taki poziom gwarantują mikrobiologiczne certyfikaty stosowanych przez nas materiałów i środków chemicznych, których efektywność wspieramy higienicznymi technikami, metodami, i procedurami czyszczenia na każdym etapie sprzątania. 

Dzielimy się wiedzą i przedstawiamy higieniczne rozwiązania stosowane w naszym przedsiębiorstwie 

  • CZYŚCIMY W TAKI SPOSÓB, ABY JEDNOCZEŚNIE OSIĄGAĆ 2 CELE SPRZĄTANIA: ESTETYCZNY I HIGIENICZNY
    Przy każdej usłudze sprzątania zapewniamy uporządkowanie rzeczy i wizualną czystość oraz zdrowotne bezpieczeństwo, przywracając wysoki higieniczny standard czyszczonych powierzchni. Na każdym etapie sprzątania redukujemy nie tylko widoczne brudy, ale i niewidoczne zanieczyszczenia, m. in. chorobotwórcze drobnoustroje: wirusy, grzyby, bakterie, pierwotniaki i inne mikroorganizmy (pasożyty, ich jaja, roztocza) oraz alergeny, toksyny… U nas czysto zawsze oznacza zdrowo.
  • KAŻDY OBIEKT/BIURO/MIESZKANIE DZIELIMY NA 6 OBSZARÓW (STREF) HIGIENICZNYCH
    Dwa podstawowe obszary to posadzki i wszystko to co jest nad posadzką (wyposażenie i powierzchnie). Powierzchnie nad posadzką dzielimy na sześć stref  nad posadzką, z których pięć jest  wyodrębnionych ze względów sanitarnych, a jedna po to, aby nie zniszczyć powierzchni wrażliwych na chemię uniwersalną, np. monitorów plazmowych, LCD i aby efektywniej uzyskać cel estetyczny, np. wyczyścić szklane powierzchnie. Do czyszczenia niektórych z tych 6 stref dedykujemy odrębne materiały, wiaderka, również rękawice ochronne. Mamy osobne zestawy do mycia, pomieszczeń biurowych, kuchni, sanitariatów. W obrębie każdego z tych pomieszczeń wyróżniamy dodatkowo strefy czyste i strefy brudne, które traktujemy osobnymi ścierkami, a nawet osobnymi wiadrami i rękawicami. Dzięki temu mikrobiologiczne zagrożenia likwidujemy lub ograniczamy w miejscu ich powstania i unikamy zanieczyszczenia krzyżowego, czyli transmisji patogenów z powierzchni na powierzchnię, np. z deski sedesowej na klamki lub z pomieszczenia do pomieszczenia o odmiennej funkcji użytkowej, np. z WC do kuchni lub do pomieszczenia biurowego.
  • MATERIAŁY, SPRZĘT CZYSZCZĄCY I RĘKAWICE OZNACZAMY I PRZYPISUJEMY CZYSZCZENIU OKREŚLONYCH POMIESZCZEŃ I POWIERZCHNI
    Mopy, ścierki gąbki, szczoteczki, rękawice, „wiążemy” kolorem lub piktogramem (np. WC) z określoną strefą higieniczną. Po kolorze wiadra lub naklejonym na nim piktogramie, po kolorze ścierki, rękawic rozpoznajemy zestaw wyposażenia, do czyszczenia określonego pomieszczenia i strefy. Osobny zestaw mamy do kuchni, osobny do pomieszczeń biurowych i  osobne zestawy do czyszczenia sanitariatów. Dzięki temu nie przenosimy z powierzchni na powierzchnię widocznych brudów, materiału biologicznego, a przede wszystkim chorobotwórczych mikrobów, np. nie trasmitujemy z deski sedesowej na stół w kuchni lub klawiaturę komputera.
    Stosujemy 6-7 kolorów ścierek, aby każdy obszar, w tym te wyodrębnione ze względów higienicznych,  czyścić innym kolorem ścierki. Oto nasz kod kolorów:
    Czerwoną
    ścierkę używamy do czyszczenia desek sedesowych i pisuarów (strefa brudna WC).
    Pomarańczową, do pozostałych obszarów WC (strefa czysta WC).
    Niebieską ścierką czyścimy wyposażenia biura i powierzchnie nad posadzką (strefa czysta biura, mebli kuchennych lub ciągu komunikacyjnego).
    Zieloną kosze, nogi od stołków, listwy przypodłogowe (strefa brudna biura, kuchni lub ciągu komunikacyjnego).
    Szarą do kranów monitorów.
    Żółtą do powierzchni mających kontakt z żywnością, np. blatów w kuchni, mycia lodówki (strefa czysta kuchni)
    Żółto-czerwona do mycia zlewów (strefa brudna kuchni)
    Wiaderka z naklejką WC używamy tylko w pomieszczeniach sanitarnych. Dzięki naklejce nigdy się nie pomylimy i nie użyjemy ich np. przy sprzątaniu kuchni lub biura.
    I oczywiście, zmieniamy rękawiczki przy sprzątaniu niektórych stref higienicznych. Niebieskie używamy do sprzątania biura, kuchni i ciągów komunikacyjnych, czerwone do czyszczenia strefy brudnej WC, pomarańczowe do czyszczenia strefy czystej WC, żółte do mycia naczyń.
  • STOSUJEMY MATERIAŁY, KTÓRYCH EFEKTYWNOŚĆ W USUWANIU PATOGENÓW ZOSTAŁA POTWIERDZONA BADANIAMI MIKROBIOLOGICZNYMI
    Stosowane przez Master Adams materiały czyszczące, to wysokiej jakości mikrowłókna z ekologicznym certyfikatem Nordic Swim, które świadectwem badań mikrobiologicznych  gwarantują najwyższą skuteczność w usuwaniu drobnoustrojów. Np. ścierki i mopy marki Duotex, za jednym pociągnięciem usuwają do 99,9% bakterii gronkowca złocistego oraz większość grzybów i wirusów przy sprzątaniu na sucho i mokro, nawet bez użycia preparatów chemicznych. Dodatkowo, ścierki z mikrowłókna, które stosujemy w strefie brudnej WC są wzbogacone włóknami srebra, działającymi toksycznie na patogeny.
  • DBAMY O CZYSTOŚĆ MATERIAŁÓW CZYSZCZĄCYCH
    Mopy i ścierki pierzemy wyłącznie w zakładowej pralni. Pierzemy tak często, jak  wymagają tego warunki realizacji usługi. Każdy wykonawca ma nieograniczony dostęp do czystych materiałów.
  • DO CZYSZCZENIA SKAŻONEJ POWIERZCHNI UŻYWAMY MATERIAŁY JEDNORAZOWE
    Zabrudzenia wydalinami, wydzielinami usuwamy czyściwami, aby nie skażać materiałów wielorazowych. Powierzchnię dezynfekujemy i dopiero wtedy kontynuujemy czyszczenie, wg naszych higienicznych procedur.
  • STOSUJEMY PROFESJONALNĄ EKOLOGICZNĄ CHEMIĄ CZYSZCZĄCĄ
    Stosowane przez nas profesjonalne ekologiczne mieszaniny czyszczące Werner&Mertz są, wyróżnione najwyższym światowym certyfikatem zrównoważonego rozwoju Cradle to Cradle i europejskim Ecolabel. Skutecznie usuwają zabrudzenia i jednocześnie redukują od 99,0 do 99,9% mikroorganizmów na wyczyszczonych powierzchniach. Są bezpieczne dla użytkowników sprzątanych pomieszczeń i i dla wykonawców usługi, bo nie są pochodnymi ropy naftowej, jak większość stosowanych detergentów, ale są z wyprodukowane z oliwek, lnu, słonecznika. Ze względu na wysoki poziom redukcji patogenów i skład roślinnego pochodzenia, używana przez nas chemia tworzy korzystne dla zdrowia użytkowników środowisko wewnętrzne obiektów.
  • UŻYWAMY CERTYFIKOWANE RĘKAWICE OCHRONNE
    W zależności od stopnia ryzyka związanego z wykonywanie zabiegów czyszczących używamy rękawic o niskim, średnim lub wysokim stopniu ryzyka. Ich jakość jest potwierdzona certyfikatem w zakresie ochrony przed czynnikami biologicznymi, chemikaliami i uszkodzeniem mechanicznym. Nie stosujemy rękawic jednorazowych do sprzątania. Nie nadają się do czyszczenia na mokro.
  • DBAMY, ABY RĘKAWICE BYŁY BEZPIECZNE DLA NAS I DLA INNYCH WSPÓŁPRACOWNIKÓW
    W Master Adams każdy wykonawca podpisuje swoje rękawice, aby zapobiec ich użyciu przez inne osoby z zespołu sprzątającego. Oznaczamy je na brzegu mankietów rękawic długopisem lub permanentnym markerem.
    Po każdej zakończonej pracy, czyścimy rękawice z zewnątrz i wewnątrz odwracając je na drugą stronę. Zostawiamy do wyschnięcia. Dzięki temu, zapewniamy higieniczność zabiegów czyszczenia, przedłużamy żywotność rękawic, a przede wszystkim chronimy swoje dłonie przed chemią czyszczącą i patogenami. Jeśli w trakcie wykonywania zabiegów czyszczenia, do środka rękawic dostanie się roztwór myjący, myjemy je, odstawiamy do wyschnięcia i bierzemy nowe. Myjemy i suszymy ręce przed włożeniem rękawic ochronnych. Otarcia, skaleczenia zabezpieczamy wodoodpornym plastrem z opatrunkiem.
  • JEŚLI TRZEBA, UŻYWAMY RĘKAWIC JEDNORAZOWYCH
    Ograniczamy używanie rękawice jednorazowych, ze względu na ochronę środowiska. Najczęstszym powodem ich użycia,  jest usuwanie zanieczyszczeń biologicznych – wydalin, wydzielin, krwi. Używamy tylko raz. Użyte wyrzucamy od razu kosza. Traktujemy je jak skażone. Zdejmujemy z rąk w/g zakładowej instrukcji.
  • OGRANICZAMY RYZYKO PRZENIESIENIA ZANIECZYSZCZEŃ Z PRACY DO DOMU
    Przed rozpoczęciem pracy wiążemy/spinamy/zakładamy opaski na włosy, aby nie trzeba było ich poprawiać w trakcie pracy. Ograniczamy biżuterię na palcach i rękach, przebieramy się w ubranie robocze. Myjemy ręce po pracy. Oczywiście, myjemy również przed pracą, przed przerwą na śniadanie, przed zmianą sprzątania niektórych stref higienicznych.
  • OCZYSZCZAMY POWIETRZE ODKURZAJĄC POMIESZCZENIA
    Kupujemy odkurzacze z filtrami EPA i HEPA o skuteczności filtracji zanieczyszczeń powyżej 99,5%, zwane filtrami bakteryjnymi. Dzięki temu zapewniamy klientom powietrze oczyszczone z pyłów zawieszonych, alergenów np. roztoczy, zarodników pleśni i grzybów, bakterii, wirusów.
  • DEZYNFEKUJEMY EKOLOGICZNIE
    Stosujemy urządzenie parowe, które efektywnie czyści i dezynfekuje bez użycia „bójczej” chemii. Ciśnieniem 6 bar i wysoką temperaturą 165 stopni C likwidujemy prawie wszystkie żywe formy mikrobów z czyszczonych powierzchni na poziomie 99,999% i oczyszczamy powietrze w pomieszczeniach sanitarnych. 
  • STOSUJEMY ZASADY, TECHNIKI, METODY, PROCEDURY CZYSZCZENIA. KTÓRE GWARANTUJĄ WYSOKI EFEKT SANITARNY
    Zasady, techniki, metody sprzątania, procedury dobieramy do rodzaju zanieczyszczenia, rodzaju sprzątania, oczekiwanego rezultatu higienicznego. Zasad jest wiele, Jak np. że czyścimy od góry do dołu, od czystego do brudnego, najpierw odkurzamy powierzchnię potem ją myjemy … itd.
    Jeśli jest potrzeba podniesienia higienicznego efektu zabiegu, posadzkę przed umyciem odkurzamy, traktujemy dust mopem lub biodegradowalnym czyściwem nasączonym klejem lub olejem, aby usunąć luźne zanieczyszczenia, również te niewidoczne, mi.in. patogeny.
    Posadzki i inne powierzchnie, również wyposażenia myjemy metodą dwuwiaderkową (zbieramy zanieczyszczenia w czerwonym wiadrze i nie transmitujemy ich na kolejno myte powierzchnie). Nigdy nie myjemy jednym wiadrem.
    Czasami stosujemy metodę dwuwiaderkową uproszczoną, w której niebieskie wiadro jest zastąpione pojemnikiem z gotowym roztworem myjącym.
    Szczególnie wysoki poziom higienicznego bezpieczeństwa czyszczenia zapewniamy stosując metodę kuwetową, czyli mop lub ścierka jednego kontaktu. Raz użyte są przekazane do prania. Tę metodę czyszczenia wykorzystujemy również z innych względów, niż tylko dla zwiększenia redukcji patogenów.
    Technikę pracy ścierką, którą stosujemy, ma wiele zalet, m. in  znacząco ogranicza transmisję patogenów np. z biurka na biurko. Pracujemy ścierką złożoną 2 razy, dzięki temu mamy w ręce 8 małych ściereczek. którymi możemy odpowiedzialnie zarządzić.
    Technika zmywania mopem ułatwia oczyszczanie posadzki. Myjemy ruchem w kształcie zbliżonym do litery Z.
  • PROJEKTUJEMY TAKI ZAKRES CZYNNOŚCI I CZĘSTOTLIWOŚĆ ICH REALIZACJI, ABY ZAPEWNIĆ HIGIENICZNY EFEKT SPRZĄTANIA
    Zakres i harmonogram sprzątania układamy w taki sposób, aby nie tylko osiągać estetyczne, ale i higieniczne wymagania. Ani my, ani nasi klienci nie stosujemy list kontrolnych dla czynności sprzątania. Są jednak czynności, które wykonujemy za każdym razem, co tydzień i rzadziej.  Czyścimy to co wymaga czyszczenia, wtedy, kiedy trzeba i we właściwy sposób. Zakres czynności jest dla klienta tylko informacją o deklarowanym przez nas standardzie usługi. Nie trzymamy się sztywno, ani zakresu czynności, ani harmonogramu ich wykonywania. Kiedy trzeba, robimy więcej, kiedy nie trzeba, mniej. To my decydujemy o tym, które czynności i kiedy należy wykonać i odpowiadamy za te decyzje. Efektem wykonanej usługi ma być czyste i uporządkowane biuro. W naszym zespole, to rozwiązanie się sprawdza, bo jesteśmy uczciwi i zaangażowani. Od kilkunastu lat z naszych usług nie zrezygnował żaden klient z powodu jakości usługi.
  • DBAMY O HIGIENICZNĄ CZYSTOŚĆ PUNKTÓW KRYTYCZNYCH
    Podczas sprzątania, szczególnie odpowiedzialnie traktujemy te powierzchnie, które są często dotykane przez jedną osobę lub przez wiele osób, np. klawiatury, myszki, aparaty telefoniczne, panele sterowania urządzeń biurowych, kraniki dozowników napojów, wieka koszy na śmieci, klamki, armatury łazienkowe, drzwi w miejscach ich popychania, poręcze, itp. Myjemy je przy każdej usłudze sprzątania. Dzięki temu eliminujemy zagrożenia mikrobiologiczne lub ograniczamy do bezpiecznego poziomu. Każda nasza pojedyncza usługa uwzględnia czyszczenie punktów krytycznych.
  • DEZYNFEKUJEMY CHEMICZNIE PUNKTY KRYTYCZNE
    w związku ze stanem pandemii wprowadziliśmy usługę dezynfekcji tych powierzchni w budynku, które są najbardziej narażone na zanieczyszczenia SARS CoV-2.
  • JESTEŚMY PRZYGOTOWANYM MERYTORYCZNIE, ŚWIADOMYM, ODPOWIEDZIALNYM ZESPOŁEM WYKONAWCÓW
    Odrzucamy tradycyjne myślenie o sprzątaniu i sprzątaczkach. Wypracowaliśmy własny model kompetencyjny osoby sprzątającej. Uważamy, że sprzątanie jest służbą, a służenie innym wymaga uczciwości, inteligencji i zaangażowania.  Konsekwentnie trzymamy się ustalonych kryteriów rekrutowania nowych pracowników i oceny już zatrudnionych. Rezygnujemy z wykonawców, którzy nie spełniają wymaganych kryteriów. W konsekwencji, realizujemy odpowiedzialne sprzątanie oparte o fachową interdyscyplinarną wiedzę i osobowościowe kompetencje wykonawców.
  • ROZWIJANIE ZAWODOWYCH I SPOŁECZNYCH KOMPETENCJI ZESPOŁU
    Stale podnosimy swoje kwalifikacje i umiejętności zawodowe, wspieramy się w osobistym rozwoju. Każdy członek zespołu ma wykształcenie zawodowe, niektóre na poziomie uniwersyteckim, studia podyplomowe. Stale dokształcamy się z zakresu interdyscyplinarnego sprzątania i szkolimy osoby z zewnątrz, które chcą sprzątać odpowiedzialnie. Wspieramy innych w rozwijaniu biznesów z rynku usług czystościowych.
  • ŚWIADOMOŚĆ ZŁOŻONYCH ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZY REALIZACJI UMOWY O SPRZĄTANIE
    Jesteśmy świadomi złożonych odpowiedzialności związanych z naszą obecnością w biurze klienta. My nie tylko sprzątamy, ale jednocześnie tworzymy bezpieczne i korzystne dla zdrowia warunki pracy, dbamy o mienie klienta, o ochronę tajemnic służbowych, danych osobowych, komfort użytkowników, nasze zdrowie i środowisko… 
  • STANDARYZACJA USŁUGI SPRZĄTANIA
    Nasza usługa sprzątania biura jest ujednolicona. Niezależnie od miejsca realizacji usługi i wykonawcy, jakość usługi, również w zakresie efektu higienicznego, jest bardzo zbliżona, W każdym obiekcie wykorzystujemy takie same materiały, sprzęt i środki czyszczące. Swoje zadania wykonujemy w/g tych samych schematów (zasad, technik, metod, procedur). Np. w taki sam sposób układamy kubki, zakładamy worki na śmieci, czyścimy klawiatury, sprzątamy toalety… Osoba idąca na zastępstwo, w każdym innym obiekcie/biurze czuje się jak u siebie, a klient nie odczuwa różnicy w obsłudze.
  • KONTROLA I WERYFIKACJA DZIAŁAŃ
    Systematycznie dokonujemy przeglądu jakości naszej usługi w zakresie jakości czyszczonych powierzchni, zdrowia, bezpieczeństwa ludzi, ochrony środowiska i innych ważnych kwestii. Oceniamy, eliminujemy błędy, modyfikujemy, wprowadzamy kolejne rozwiązania dostosowując się do nowych wyzwań.

TAK SPRZĄTAMY ZAWSZE,
a na czas zagrożenia epidemicznego i stan epidemii COVID-19

  • Zwielokrotniliśmy zabiegi czyszczenia, szczególnie punktów krytycznych. Czyścimy je kilkakrotnie w ciągu dnia.
  • Wprowadziliśmy bezpieczne środki dezynfekujące do czyszczenia powierzchni (na bazie etanolu)
  • Dezynfekujemy, a nie tylko myjemy, powierzchnie z którymi ma kontakt wiele osób lub często dotyka jedna osoba.
  • Rozszerzyliśmy sytuacje, w których stosujemy metodę kuwetową do czyszczenia powierzchni. Po wykorzystaniu 8 powierzchni ścierki, przekazujemy ją do prania dezynfekcyjnego.
  • Wprowadziliśmy otwarte drzwi do tych pomieszczeń, które mogą być stale otwarte, a z których korzysta wiele osób.
  • Jesteśmy jeszcze bardziej skoncentrowani na zadaniach i zdyscyplinowani w trzymaniu zasad i procedur.
  • Stosujemy się do wszystkich zaleceń podanych przez służby sanitarne.
  • Zwolniliśmy z obowiązku świadczenia pracy, z zachowaniem wynagrodzenia postojowego, wszystkich pracowników i wykonawców usług czystościowych, którzy mają małe dziecko/dzieci, opiekują się starszą osobą lub mają przewlekłe schorzenia.
  • Każdego wykonawcę usługi czystościowej zaopatrzyliśmy w środek odkażający w kieszonkowych rozmiarach i zapewniliśmy jego bieżące uzupełnianie, odżywczy krem do rąk, kilka maseczek do ochrony twarzy wielorazowego użytku, wilgotne chusteczki higieniczne.
  • Jesteśmy otwarci na inne higieniczne rozwiązania. Napisz do nas o swoich propozycjach higienicznego sprzątania w czasie epidemii. .
  Małgorzata Adams
trener sprzątania
wicedyrektor
Master Adams
mgr pielęgniarstwa
były pracownik dydaktyczno-naukowy
Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
Audytor wewnętrzny zintegrowanego systemu zarządzania jakością, środowiskowego, BHP
Egzaminator i przewodnicząca komisji egzaminacyjnych w Regionalnym Centrum Walidacji Egzaminowania i Certyfikacji w Katowicach

Osoby zainteresowane wdrożeniem higienicznych rozwiązań w  swoich firmach sprzątających lub obiektach, zapraszamy na szkolenie. Jeśli pilnie potrzebujesz rady, wskazówki, napisz do mnie adams@masteradams.pl